London trip

Ferie to czas odpoczynku i zabawy, lecz Nasi uczniowie nie zmarnowali go siedząc cały dzień przed komputerem. Na początku ferii w piątek (11 stycznia 2019r.) uczniowie Naszej Szkoły  pod opieką p. Jarosławy Juji i p. Katarzyny Adamczak – Szulc wyruszyli na wycieczkę do Londynu. Swoją przygodę rozpoczęli na poznańskim lotnisku, by po południu wylądować na lotnisku Stansted. Do hostelu Rest Up udaliśmy się autobusem, a następnie metrem, które wszystkich mile zaskoczyło punktualnością i szybkością. W hostelu czekała już na nas przepyszna kolacja. Po posiłku, zmęczeni podróżą, wszyscy udali się do pokoi. Następnego dnia zwiedziliśmy z przewodnikiem najpiękniejsze zakątki i zabytki Londynu. Zobaczyli m.in.  wieżę zegarową Big Ben budynek parlamentu, London Eye, Picadilly Circus, Time Square oraz, Narodową Galerię Sztuki, gdzie znajdują się obrazy słynnych malarzy, np. Vincenta van Gogha czy Leonarda da Vinci. Wieczorem udaliśmy się na stację Kings Cross i peron 9 i 3/4 znany z książek J.K. Rowling o Harrym Potterze, gdzie mieliśmy możliwość zakupu pamiątek związanych z książką i zrobienia sobie zdjęcia. W niedzielę zwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej z niezwykłymi eksponatami oraz wzięliśmy udział w wykładzie nt.: żuków oraz ich przystosowania do życia w różnych warunkach. Zwiedziliśmy także Tower of London, czyli słynne więzienie dla arystokracji. Mieliśmy także okazję zobaczyć bezcenne klejnoty królewskie. W poniedziałek zwiedziliśmy m.in. chińską dzielnicę – Chinatown oraz mieliśmy możliwość zakupu pamiątek na Covent Garden. Braliśmy także udział  w obradach jednej z izb brytyjskiego parlamentu – House of Lords. W chińskiej dzielnicy zjedliśmy pyszny obiad, a na koniec dnia udaliśmy się na zakupu na słynną Oxford Street. Wieczorem, zmęczeni, wróciliśmy do hostelu, ale nie mieliśmy czasu na odpoczynek, gdyż musieliśmy już spakować walizki, ponieważ już o 3:30 wyruszaliśmy autobusem na lotnisko Stansted. Utrudzeni, ale szczęśliwi wróciliśmy  do  Grodziska we wtorek (15 stycznia 2019r. o godz. 14:00).
Pomimo kilku przeszkód, jak np. to że nie moglśmyi – jak planowaliśmy – zwiedzić zamku Windsor, gdyż przyjechała do niego królowa Elżbieta II i był on zamknięty dla zwiedzających, czy też to, że nie mogliśmy wejść na London Eye, ponieważ było nieczynne.
Napotkaliśmy też kilka niedogodności w hostelu, jednak nie były one w stanie zepsuć nam  dobrego humoru i zabawy podczas wyjazdu, a to dzięki wspaniałej organizacji wycieczki przez niezastąpione Opiekunki. Uczniowie mieli niepowtarzalną okazję do zwiedzenia Londynu i podszkolenia swoich umiejętności językowych, przez co bardzo mile zapamiętają ten wyjazd.

Notatkę przygotowały: Aleksandra Rzeźnik i Maria Andrzejewska z klasy 8b.