Wycieczka Warszawa-Kazimierz Dolny-Kozłówka

W dniach 23-25.05.2018 klasy 2 a, 2 f oraz 3 uczennice z innych klas wraz z opiekunami: Darią Makoś, Marleną Adamczak oraz mamą jednej z uczennic wybrały się na wycieczkę na trasie Warszawa-Kazimierz Dolny – Kozłówka. Już pierwszego dnia nie brakowało wrażeń.  Zwiedzaliśmy Warszawę z przewodnikiem, który nie szczędził ciekawych opowieści  o tym mieście. Zobaczyliśmy m.in.: Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Ogród Saski, Łazienki Królewskie i Grób Nieznanego Żołnierza. Udało nam się trafić na zmianę żołnierskiej warty. Poznaliśmy także historię Chopina, podążając jego śladami i podziwiając tzw. Ławki Chopinowskie, które rozmieszczone są w całym mieście. Nie mogło także zabraknąć obejrzenia Pałacu Prezydenckiego, który wzbudził podziw  zarówno wśród uczniów, jak i opiekunów. Wieczorem świetnie się bawiliśmy przy ognisku: piekliśmy kiełbaski, śpiewaliśmy i tańczyliśmy.

Następnego dnia również nie było czasu na nudę. Wybraliśmy się do Kozłówki, aby przejść  śladami rodu Zamoyskich i obejrzeć  przepiękny pałac, w którym to niegdyś zamieszkiwali. Dziś znajduje się tam właśnie muzeum, które mogliśmy podziwiać. Wrażenie zrobiły na nas meble w stylu Ludwika XV, wspaniała porcelana z całej Europy, haftowane lambrekiny oraz niezwykłe instrumenty do odtwarzania muzyki: pianomelodikon, pianola czy fortepian pionowy zwany żyrafą. Następnie ruszyliśmy na zwiedzanie Kazimierza Dolnego, m. in. malowniczego rynku i Góry Trzech Krzyży. W kościele farnym podziwialiśmy najstarsze czynne organy w Polsce z 1620 roku. Spacerowaliśmy przez Korzeniowy Dół – przepiękny, bajkowy wąwóz, któremu imię i sławę nadały wystające i poskręcane korzenie drzew rosnących na skarpach. Wchodząc w Korzeniowy Dół, ma się wrażenie wejścia w świat powieści Tolkiena. Kolejnego wieczoru oglądaliśmy niesamowity zachód słońca, spacerując nad Zalewem Zegrzyńskim.

Ostatniego dnia odwiedziliśmy siedzibę Polskiego Radia. Mieliśmy okazję zobaczyć, jak wyglądają poszczególne sekcje Jedynki, Dwójki oraz Czwórki, a także  poczuć na własnej skórze, jak wygląda nagranie w prawdziwym studiu. Bardzo podobała nam się chwilowa zamiana w dziennikarza radiowego. Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy było Centrum Nauki Kopernik. Mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na wielu różnorodnych wystawach interaktywnych. Wrażeń było co niemiara. Wróciliśmy do Grodziska zmęczeni, ale zadowoleni i z pięknymi wspomnieniami w głowach.